ŠTO KAD OSTARI?

‘Košta više od auta‘! Vlasniku hibridnog Mercedesa izdali račun za novu bateriju od 136.000 kn

Uvoznik Mercedesa za Hrvatsku nije još imao zahtjev za zamjenu baterije kod modela E300 BlueTec Hybrid, a baterija stoji 72.000 kuna

Mercedes E300 BlueTec Hybrid

 Mercedes

Hibridna tehnologija u posljednjih 20 godina pomogla je smanjiti emisije ispušnih plinova, ali neki vozači ostali su užasnuti kad su na red došli troškovi servisa i zamijene dijelova, što im je donijelo velike troškove. Ranjit Singh iz Leicestera u Velikoj Britaniji jedan je od vozača koji je to iskusio.

Singh je za 27.000 funti (245.000 kuna) prije četiri godine kupio E300 BlueTec Hybrid iz 2014. kod zastupnika Mercedesa, vođen uštedom na gorivu i manjoj emisiji CO2.

Riječ je o modelu kojeg pogoni 2,1-litreni 4-cilindarski dizelaš od 210 KS uparen s elektromotorom od 27 KS, i naravno pripadajućom baterijom.

image

Mercedes E300 BlueTec Hybrid

Mercedes

Automobil sa 78.400 prijeđenih kilometara radio je dobro do ove godine, izvještava web stranica LeicestershireLive, prije nego što je krenuo po zlu.

Nije poznato koji su simptomi potaknuli Singha da odveze svoj hibridni Mercedes u ovlašteni servis, ali kada je to učinio, rečeno mu je da je baterija došla do kraja svog vijeka nakon osam godina.

Singh tvrdi da mu je trgovac za novu bateriju izdao ponudu od 15.000 funti (136.000 kuna), ali ta cijena ne isključuje troškove rada koji stoji 200 funti (1800 kuna) po satu. Pritom nije riječ o bateriji od 80 kWh kao na električnim automobilima, jedinica od 0,8 kWh u Mercedesu W212 E300 BlueTec Hybrid iste je veličine kao obični automobilski akumulator.

image

Mercedes E300 BlueTec Hybrid

Mercedes

"Užasnut sam onim što se dogodilo", rekao je Singh, dugogodišnji vlasnik Mercedesa. "Osjećam da sada imam samo dvije mogućnosti - odbaciti osam godina star auto, ili potrošiti više nego što vrijedi, a vrijedi oko 13.000 funti (120.000 kuna).

Singh je za LeicestershireLive rekao da je bio kod stručnjaka za hibride koji mu je rekao da nije dostupan jeftiniji popravak, međutim na eBayu se u Velikoj Britaniji mogu naći dvije rabljene baterije dostupne po cijeni od 800 funti (7200 kuna).

Mercedes UK je za LeicestershireLive rekao da ne može komentirati slučaj bez vlastite istrage o tome, ali je rekao da su kupci obaviješteni o certifikatu baterije i da je jedinica Singhovog automobila iz 2014. pokrivena standardnim trogodišnjim jamstvom za neograničenu kilometražu.

Pregledajući razne Mercedesove forume jasno je da ovaj problem nije izoliran slučaj. Postoji mnogo drugih vlasnika E300 Hybrid sa sličnim pričama.

Prije nekoliko godina, malezijski vlasnik hibridnog modela podijelio je na društvenim mrežama račun za popravak koji je pokazao da Mercedes naplaćuje 120.000 RM (što je oko 180.000 kuna po današnjem tečaju) samo za bateriju. Nakon gužve, Mercedes-Benz Malezija je objavio priopćenje u kojem je najavio novu preporučenu maloprodajnu cijenu od 50.000 RM ili oko 80.000 kuna za hibrid E300 i 65.000 RM ili 105.000 kuna za hibrid S400, piše portal Carscoops.

Tvrtka je dodala da su uveli Hybrid Battery Extended jamstveni program koji kupcima omogućuje produljenje pokrivenosti za dodatne četiri godine po "izuzetno pristupačnoj cijeni od RM2688 (oko 4300 kuna).

Uvoznik za Hrvatsku potvrdio nam je da nisu imali upita za izmjenu baterije na modelu E300 BlueTec Hybrid, ali da se, naravno, može kupiti i da stoji 72.000 kuna u maloprodaji.

Gledajući širu sliku uključujući hibride svih marki, ovakva bi priča mogla postati sve češća jer hibridi izvan jamstva postaju jeftini rabljeni automobili sutrašnjice. Ali samo za kupnju, očigledno ne i za popravak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. travanj 2024 21:21