salon u parizu

Kinezi dolaze! BYD predstavio tri nova modela za Europu - sedan Han, crossover Atto3 i SUV Tang

Kineski BYD, vodeća sila za električna vozila na kineskom tržištu, najavio je svoje europske modele velikom premijerom

BYD u Parizu

 Zvonimir Jurčić

Službenom premijerom modela za Europu BYD je na ovogodišnjem Paris Motor Showu najavio veliki dolazak. Riječ je o liniji od tri električna vozila koji čine kompaktni crossover Atto 3, limuzina Han i veliki SUV Tang.

BYD Atto 3 izvorno je predstavljen 2021. u Kini, gdje se prodaje pod imenom Yuan Plus. Temelji se na e-Platformi 3.0, dugačak je 4455 mm, širok 1875 mm i visok 1615 mm, s međuosovinskim razmakom od 2720 mm. Te ga brojke svrstavaju u C-SUV segment koji je prilično popularan u Europi.

image

BYD u Parizu

Zvonimir Jurčić

Dok se kineska verzija nudi u različitim verzijama, europski Atto 3 dolazi opremljen s jednim prednjim električnim motorom koji proizvodi 204 KS (150 kW) i BYD Blade baterijom kapaciteta 60,48 kWh koja nudi 420 km WLTP dometa. Model je nedavno testiran od strane Euro NCAP-a, postigavši ​​impresivnih pet zvjezdica za sigurnost.

Drugi EV je sportska limuzina nazvana BYD Han. Vozilo je predstavljeno 2020. godine s PHEV i EV pogonskim sklopovima, iako će Europa dobiti samo električnu verziju. Dug je 4995 mm, širok 1910 mm i visok 1495 mm s međuosovinskim razmakom od 2920 mm - slično Tesli Model S.

U Europi, BYD Han dolazi opremljen pogonskim sklopom s dva elektromotora i pogonom na sva četiri kotača koji proizvode kombiniranu snagu od 517 KS (380 kW). Zahvaljujući velikoj (LFP) litij željezo fosfatnoj bateriji "BYD Blade" od 85,4 kWh, WLTP domet procijenjen je na 521 km.

image

BYD u Parizu

Zvonimir Jurčić

Treći model je veliki SUV s tri reda pod nazivom BYD Tang. SUV je predstavljen u Kini još 2018. godine, a facelift je dobio 2021. Dugačak je 4870 mm, širok 1950 mm i visok 1725 mm. Ove dimenzije svrstavaju ga između Teslinog Modela Y i Modela X, iako je njegov međuosovinski razmak od 2820 mm kraći od oba.

image

BYD u Parizu

Zvonimir Jurčić

BYD Tang dobiva isti AWD električni pogon od 517 KS (380 kW) kao i Han, i nešto veću bateriju od 86,4 kWh. Međutim, brojka WLTP dometa od 400 km SUV-a daleko je lošija od nisko postavljene limuzine.

Podsjetimo, BYD-ove Blade baterije su najbolje na tržištu i vrlo su inovativne s različitim duljinama i debljinama, pa je iskoristivost 50 posto bolja nego kod konvencionalnih baterija. Mogu se postavljati u nizu ili umetati u baterijski paket poput oštrice. Prednost im je i veći domet kao i činjenica da su najsigurnije kad je u pitanju požar ili eksplozija.

image

BYD u Parizu

Zvonimir Jurčić

Osim trija električnih vozila koja su već dostupna, BYD planira proširiti svoju europsku liniju 2023. s dodatkom novije limuzine Seal kao izravnog konkurenta Teslinom Modelu 3. Konačno, kineska marka također razmatra dovesti model Dolphin u Europu, a riječ je o električnom kompaktu koji bi konkurirao Volkswagenu ID.3.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 18:26